Даўно я тут ня быў.
Па пытаньні неразуменьня. Большасьць беларусаў выдатна разумее беларускую мову, я размаўляў 5 год на ёй (за выняткам расейцаў, што з Латвіі і Расіі і г.д. прыехалі) і не сутыкаўся з выпадкамі неразуменьня ці кпінаў. Толькі аднаго разу сябры размаўлялі міжсобку (я яшчэ не падыйшоў), а мужык (і гэта ў горадзе) запытаўся, "хлопцы вы шо, украінцы?"
Неразуменьне асобных словаў - яшчэ не падстава гараваць і сумаваць. Калі б у вучылішчы, ці ў школе ў вучэбным прадмеце "працоўнае навучаньне" выкладалі і беларускія тэрміны, усё было б лягчэй і прасьцей.
Па пытаньні лацінкі. Лацінка на дадзены момант выконвае дзьве функцыі. Па-першае, вельмі добра што ўжываецца ў мэтро і паказальніках - рэпрэзэнтатыўная функцыя. Гэта наша пазнака і частка нашае моўнай спадчыны. Яна пазначае нашую нейкую адметнасьць, разыначку так бы мовіць. Па-другое, яна выканала ролю каталізатара дыскусіяў у грамадзтве. Цікавыя зьявіліся постаці ў грамадзтве - праціўнікі выкарыстаньня лацінкі ў мэтро.
Olevoleroner:
беларусканенавістныя школы
Дзякуй Богу, я такіх ня бачыў. Настаўнікаў-саўкоў бачыў, але вось імпэрцаў-"ненавісьнікаў" дзякуй Богу ня бачыў ...
Па пытаньні падручнікаў быў даўно такі падручнік для 11 кл. па гісторыі Беларусі, дзе апраўдвалася русіфікацыя, сталінскія рэпрэсіі, шырыліся небыліцы пра беларускіх нацдзеячаў і г.д. - але на дадзены момант ён выведзены з ужытку.
=BY=SERG:
mikola1l, короче знаний у вас немного совсем, как я вижу. А те что есть - осмысливаете не с того конца. Татары лично мне встречались такие, что русского языка понимали слабо - молодые ребята в 1987 году. Ну а про Израиль погуглите - когда образовался к примеру. Можете еще про чешский язык погуглить - как его возвращали к жизни. Ну а потом подумайте, почему так не случилось у нас.
Про чешское возрождение, Израиль и татар лучше мне не оценивайте мои знания, а то будет как в том анекдоте про девочку и гинеколога